Najczęstsze usterki w rowerze: jak naprawić?

Nawet w najlepszych rowerach zdarzają się usterki. Poniżej przedstawiamy kilka najczęściej spotykanych usterek, które zdarzają się podczas najróżniejszych, nawet tych najbardziej niewinnych wycieczek. Część z nich można naprawić samodzielnie. Podpowiadamy, kiedy jednak oddanie roweru do serwisu będzie konieczne.

Przebicie opony i dętki

Po pierwsze, zdarza się, że najeżdżamy na ostry korzeń wystający z ziemi, kamień o ostrych krawędziach, kawałek szkła i przebijamy oponę, a wraz z nią dętkę. Większość z nas niestety nie potrafi zastosować łatek na dętkę, zwłaszcza gdy sytuacja wydarza się w terenie. Wymaga to pewnej wprawy, a także wożenia ze sobą zawsze takich łatek. W większości przypadków niestety trzeba wymienić całe ogumienie roweru i do tego przyda nam się serwis rowerowy kraków. Pewnym wyjściem z sytuacji może być zapchanie uszkodzenia trawą i dojechanie w ten sposób na rowerze do domu.

Spadający lub przerwany łańcuch w rowerze

Co robić, gdy spadnie łańcuch? Gorąco zachęcamy do tego, żeby sobie ten łańcuch samodzielnie założyć! Jeśli jednak łańcuch zostaje przerwany, wówczas pozostaje nam tylko przyprowadzenie roweru do serwisu. Osoby szczególnie zapobiegliwe wożą ze sobą na najbardziej wymagające wycieczki terenowe zapasowe łańcuchy. Zwykli zjadacze chleba jednak nie znoszą takich ciężarów. Zdarza się jednak, że niektóre awarie łańcucha można naprawić za pomocą specjalnych spinek do łańcucha – urwany łańcuch w rowerze wówczas skracamy i łączymy ze sobą dwie części przez taką spinkę.

Urwany hak przerzutek

Uszkodzenia na tym polu zwykle dotyczą urwania się haka przerzutek. Tutaj również: naprawa polega na wymianie haka i podobnie jak wyżej, rzadko ktokolwiek wozi ze sobą haki. Jeśli dotyka nas taka usterka, możemy się cieszyć, że w zasadzie lepiej że urwał się hak w przerzutce, a nie hak przy zmianie biegów. Przerzutka zmiany biegów jest zdecydowanie droższa. Jak naprawić sprawę, jeśli nie mamy przy sobie haków? Można przemienić rower na jednobiegowy, jednak aby to zrobić, potrzebne jest jednak doświadczenie w naprawie rowerów.

Zepsute przerzutki

Z tym problemem boryka się na co dzień prawie każdy serwis rowerowy kraków. Uszkodzeniom oczywiście najczęściej ulegają przerzutki tylne. Przednie w zasadzie nigdy nie ulegają uszkodzeniom, bo siła ciążenia jest oparta po prostu na tylnej części roweru. Tutaj również potrzebne jest zaprowadzenie roweru do serwisu.

Uszkodzenie szprych

Gdy odpada jedna szprycha, w zasadzie nie ma problemu. Gdy szprychy wychodzą z obręczy w większej ilości, może to doprowadzić do uszkodzenia całej obręczy, koło się centruje, a dalsza jazda staje się niebezpieczna. Gdy mamy klucz do centrowania, możemy samodzielnie naprawić szkodę instruując się filmami dostępnymi w internecie.

Więcej informacji znajdziesz na stronie serwis rowerowy Kraków – AGASPORT

Previous article

Urodziny z przytupem!

About the author

Related

JOIN THE DISCUSSION