Dobra strona www, czyli jaka?

Dzisiaj niemal każde przedsiębiorstwo, fundacja, blogger, gwiazda telewizyjna czy muzyk ma swoją stronę internetową, poprzez którą nie tylko promuje siebie, ale i utrzymuje kontakt z potencjalnym odbiorcą. Biorąc pod uwagę mnogość stron www, które już istnieją i tych, które codziennie powstają dziś nie wystarczy mieć jakąkolwiek stronę, trzeba mieć dobrą stronę. Dobrą, czyli jaką?

Funkcjonalność i przejrzystość

Tworzenie stron www, niezależnie od tego, czy strona ma być naszą platformą sprzedażową czy wizytówką firmy usługowej, należy rozpocząć od przemyślenia jej koncepcji. Tym, co bowiem świadczy o wysokiej jakości witryny jest jej funkcjonalność i jednocześnie przejrzystość.
Funkcjonalność strony internetowej oznacza, że osoba, która wchodzi na nią po raz pierwszy potrafi z łatwością się na niej odnaleźć. To więc łatwość poruszania się po stronie i prosta nawigacja.Z kolei przejrzystość to logiczny układ strony, który pozwala szybko odnaleźć na niej potrzebne informacje, prosty interfejs i umiar w zastosowanych czcionkach.

Zarówno funkcjonalność, jak i przejrzystość będą więc wyróżnikami dobrej witryny.

Oryginalność

Jeśli nasza strona internetowa będzie przypominać tysiące innych to nie będzie dobra, bo będzie nudna dla odbiorcy i nie pomoże nam w promocji. Jeśli niczym się nie wyróżnimy, a odwiedzający nie zapamięta naszej strony to prawdopodobnie nigdy na nią nie wróci. Przy tworzeniu strony www należy więc zadbać o ciekawą, ale i merytoryczną treść, dopasowany pod nas, ale i oryginalny layout i interaktywność. Trzeba znaleźć własny pomysł na zawartość witryny, tak, by ją wyróżnić.
Warto także do oryginalności dodać mobilność, a więc zadbanie o to, by nasza strona była łatwo dostępna na urządzeniach takich jak smartfony czy tablety. W tej kwestii najważniejsze jest, by opracowana przez nas strona otwierała się na takich urządzeniach poprawnie.

Promocja i pozycjonowanie

Tworzenie stron www i ich funkcjonowanie nie spełni swojej roli, jeśli strona nie będzie przez nas promowana. Samo stworzenie strony nie wystarczy. Dobra witryna to również taka, którą z łatwością można odnaleźć przez wujka Google i inne wyszukiwarki. Warto więc zadbać o odpowiednie pozycjonowanie naszej witryny, zwłaszcza, jeśli z jej pomocą zamierzamy promować swój biznes i pozyskiwać nowych klientów. Promocja to jeden z kluczowych czynników, by strona internetowa odniosła sukces.
Artykuł powstał we współpracy z agencją interaktywną Iguana Studio

About the author

Related