Zdrowy styl życia małymi krokami

Z każdym rokiem moda na zdrowe odżywanie zatacza coraz szersze kręgi. Wciąż rośnie liczba osób, które zwracają uwagę na to, co jedzą. Jednakże, nagłe zrywy polegające na diametralnym zmienianiu diety z dnia na dzień mogą być niebezpieczne dla organizmu, a także męczące i demotywujące – zwykle sprawdzają się tylko na krótki czas. Dobre zmiany do swojej diety należy więc wprowadzać stopniowo, niewielkimi krokami.

Sposób przyrządzania

W pierwszej kolejności zwróć uwagę na to, w jaki sposób przyrządzasz potrawę. Smażenie, zwłaszcza na głębokim tłuszczu nie jest zbyt zdrowe. Klasyczne gotowanie sprawia natomiast, że najcenniejsze składniki odżywcze poszczególnych składników pozostają w wodzie, którą wylewamy.
Może warto zatem zacząć piec, a nie smażyć mięso? Można także pomyśleć o nowocześniejszym, zdrowszym sposobie gotowania. Urządzenia takie jak parowar czy szybkowar sprawiają, że witaminy i mikroelementy nie są wypłukiwane z jedzenia.

Nawyki

Zdrowe nawyki żywieniowe warto wprowadzać stopniowo. Można zacząć od jednego – na przykład – jem jedno warzywo dziennie. Spróbuj wytrwać w swoim postanowieniu trzy tygodnie – po tym czasie wejdzie Ci to w krew.
Ze zdrowymi, dobrymi nawykami często jest tak, że jeden pociąga za sobą kolejne. Być może po tygodniu jedzenia warzyw, wyeliminujesz z diety także słodycze? Może zaczniesz pić więcej wody źródlanej? A może wprowadzisz warzywa do każdego swojego posiłku?

Naturalne, nieprzetworzone

Do Twoich nowych drobnych zdrowych nawyków możesz włączyć także zamienniki. Jeśli zawsze jesz białe pieczywo, ryż czy makarony – zamień je na razowe, brązowe produkty.
Warto wybierać jedzenie, które jest jak najmniej przetworzone i jak najbardziej naturalne. Należy jednak uważać na pozornie zdrowe produkty, które są oszukane – na przykład jasny, pszenny chleb zabarwiony karmelem i sprawiający wrażenie żytniego, zdrowego pieczywa.

Woda

Podstawą zdrowej diety jest także spożywanie dużej ilości wody – najlepiej od około półtora do dwóch litrów. Dla osoby, która nigdy nie pijała wody, taka ilość może wydawać się ogromna, ale tę zmianę w jadłospisie także można wprowadzić niewielkimi krokami.
Najpierw spróbuj wypić jedną – dwie szklanki wody dziennie, a później powoli zwiększaj jej ilość. Możesz także zawsze mieć przy sobie małą butelkę wody i popijać ją w ciągu dnia.

Wszystkie zmiany dotyczące zdrowej diety i stylu życia najlepiej jest wprowadzać małymi krokami. Wówczas mamy największą szansę na to, że zmiany te będą trwałe i osiągniemy sukces.

Artykuł powstał we współpracy z Cook Store

About the author

Related

JOIN THE DISCUSSION

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.