Różnice pomiędzy systemami targowymi

Jest wiele istotnych rzeczy, które musisz załatwić przed wybraniem na targi. Zebranie odpowiedniego zespołu, wybór towarów na ekspozycję, plan ewentualnych atrakcji dla zwiedzających. Pośród nich musisz również znaleźć czas na dobór właściwego dla Twojej firmy systemu targowego. Czym różnią się systemy targowe? I który z nich wybrać?

Idealnie dopasowany

System targowy powinien być dopasowany do potrzeb Twojej firmy. Zanim podejmiesz jeszcze jakieś decyzje – i aby nie przeżyć niepotrzebnego rozczarowania, gdy już wszystko będzie „zaklepane” – warto swoją ekspozycję rozłożyć na czynniki pierwsze.

Niezbędny będzie Ci do tego ołówek i karta papieru lub – o ile czujesz się biegły – prosty program graficzny. Chodzi oczywiście o rozplanowanie swojego stanowiska. Jeśli podejmiesz się tego zadania teraz o wiele łatwiej będzie Ci określić swoje wymagania przy wyborze systemu targowego i ostatecznie również odnieść na targach sukces.

Jaki powinien być Twój system targowy?

Systemy targowe możemy wypożyczać lub też kupować. Gdy targi są dla nas rutyną warto zadbać, aby za stanowisko, z którego korzystamy cyklicznie nie obciążyło zbyt mocno naszego budżetu – co na pewno będzie miało miejsce, gdy zdecydujemy się na ich wypożyczenie.

Kupno systemu targowego ma jeszcze jedną dodatkową zaletę. Chodzi mianowicie o jego indywidualne dopasowanie. To w tym przypadku możemy odrobinę „powybrzydzać” i wybrać taki, który będzie sprawdzał się idealnie w naszym własnym zamyśle i projekcie – który wcześniej opracowaliśmy.

Duży czy mały?

Wielkość systemu targowego jest niewątpliwie niezwykle istotną rzeczą. Rozważając powierzchnię stanowiska powinniśmy wziąć zarówno pod uwagę budżet, jaki mamy do dyspozycji na wykupienie przestrzeni targowej – każdy metr kwadratowy na targach jest w cenie – jak i rodzaj naszego biznesu.

Wbrew pozorom branże, które nie wymagają ekspozycji towaru niekoniecznie muszą zajmować mniejsze przestrzenie targowe. Tak jest np. w przypadku stoisk bankowych lub telekomunikacyjnych, gdzie oprócz standardowej lady informacyjnej i kilku ekspozycji, musi znaleźć się miejsce na co najmniej jedną, jak nie więcej miejsc dla gości.

Co musimy uwzględnić w swoich planach?

Standardowy plan na system targowy uwzględnia ladę informacyjną o powierzchni około 2 m2, przestrzeń dla klientów ze stolikiem i krzesłami – 3 m2 – oraz zaplecze kolejne 2 m2. Do tego należy przewidzieć przestrzeń co najmniej 1.5 m pomiędzy ekspozycjami – co umożliwi łatwe przemieszczanie.

Materiały do tekstu udostępniła firma Pola Studio – systemy targowe i inne gadżety

About the author

Related