Profesjonalny rowerowy stojak serwisowy

Profesjonalny rowerowy stojak serwisowy, to marzenie każdej osoby, która specjalizuje się w naprawianiu rowerów. Ogromną zaletą posiadania stojaków serwisowych są równie aspekty czysto praktyczne. Nic tak nie wkurza serwisantów, jak rowery latające na wszystkie strony. Pełnowartościowe stanowisko serwisowe, przyda się zarówno w profesjonalnym serwisie, jak i również u osób prywatnych, które naprawiają rowery hobbistycznie.

Co muszą posiadać porządne stojaki na rowery

Nowoczesne i praktyczne stojaki rowerowe, powinny być przede wszystkim składane tak, aby zajmowały jak najmniej miejsca. Warto zadbać również i o to, aby stojaki na rowery były mobilne. Dobry stojak musi utrzymać rower o maksymalnej wadze rzędu 20 kg, dlatego też ogromną rolę odgrywać będzie solidna podstawa.

Łapa, która odpowiedzialna jest za trzymanie roweru musi zapewniać oczywiście bardzo stabilny chwyt. Na rynku dostępne są stojaki, w których to łapy niestety popuszczają, przez co rowery mogą samodzielnie się obracać. Dobre stojaki rowerowe powinny być ze stali i najlepiej, aby posiadały minimalną ilość plastikowych części (zwłaszcza w łapie).

Dodatkowe parametry dobrego stojaka na rowery

Jeżeli chodzi o dodatkowe parametry, które wpływają na funkcjonalność i praktyczność stojaków rowerowych to jest nią regulacja wysokości, na której wysiać będą nasze rowery. Dużą zaletą może okazać się również możliwość obracania rowerów o 360 stopni. Pamiętać należy również i o tym, że stojaki warsztatowe ważą zazwyczaj po kilkadziesiąt kilogramów, dzięki czemu są stabilne, jednak ciężko jest je przenosić, dlatego też warto inwestować w jak najlżejsze modele.

Dobry stojak musi charakteryzować się nie tylko wysoką jakością wykonania, ale również bardzo przystępną ceną. Nie każdy jest w stanie zapłacić za stojak ponad 1000zł. Cena odgrywa bardzo ważną rolę zwłaszcza, jak na serwisowaniu rowerów nie zarabiamy zbyt dużych pieniędzy, a naprawą rowerów zajmujemy się okazjonalnie.

Najpopularniejsze typy rowerowych stojaków serwisowych

W dzisiejszych czasach do wyboru mamy dwa główne typy stojaków rowerowych serwisowych. Pierwsze z nich to duże stojaki, które posiadają specjalny uchwyt serwisowy, dzięki któremu możemy ustawić rower praktycznie w każdej pozycji. Drugim typem są stojaki mniejsze, które unoszą wyłącznie tylne koło i blokują cały rower w pozycji pionowej przy pomocy dwóch haków, o którą zaczepia się ramy rowerów.

Duże stojaki na rowery mają oczywiście zdecydowanie więcej możliwości, ale sporo kosztują. Ceny zaczynają się tutaj od 200zł w górę. Na cenę końcową wpływ ma oczywiście jakość wykonania, marka firmy i dodatkowe wyposażenie. Mniejsze stojaki rowerowe można kupić już od 30 zł, a ich zadaniem jest przede wszystkim unieść tylną część roweru i unieruchomić go.

Tekst przygotowany we współpracy z Calus-P

About the author

Related