Pomysł na gadżety reklamowe

O gustach się nie dyskutuje. Problem w tym, że każdemu z nas podoba się coś innego i zazwyczaj trudno jest znaleźć złoty środek. Podobnie jest w świecie marketingu i reklamy. To, co przyciąga konsumentów w jednej branży w danej miejscowości, niekoniecznie sprawdzi się gdzie indziej.

Czy istnieją uniwersalne gadżety?

Dobra reklama jest dźwignią handlu. Od lat wiadomo, że klientów do sklepów z produktami i punktów usługowych przyciągają gratisy, które można otrzymać po spełnianiu określonych warunków. Zdarza się, że takie gadżety mają również stanowić zachętę do zakupu. Problem polega na tym, że trzeba wybrać upominki, które mogą spodobać się największej grupie osób. Wydaje się, że takim produktem może być pendrive z nadrukiem. Logo na gadżecie jest świetną reklamą, która będzie promowała naszą firmę przez lata. Taka inwestycja szybko się zwraca, ponieważ konsumenci w różnym wieku korzystają z takich urządzeń.
Gadżet powinien być tani i funkcjonalny. Pendrive’y z nadrukiem właśnie do takich należą. Ponadto do tej grupy upominków można zaliczyć również kubki, filiżanki, parasole oraz torby ekologiczne. Należy wybierać produkty praktyczne, które konsument będzie nosił ze sobą. Tylko w takim przypadku nasza marka zyska na wartości, a wydane pieniądze nie pójdą w błoto.

Jaki pendrive wybrać?

Kiedy podejmiemy już decyzję i ostatecznie postawimy na pendrive’y z nadrukiem, to w takim przypadku pojawia się kolejny problem. Otóż kształty tego typu urządzeń są bardzo zróżnicowane. Każdy sklep oferuje coś innego. Mamy do dyspozycji setki wzorów i kolorów. Od niewielkich breloczków do kluczy, po pendrive’y z nadrukami przypominające przedmioty codziennego użytku lub np. korki od wina. Wybór jest naprawdę ogromny.

Firmy działające w branży finansowej raczej decydują się na klasyczny pendrive z nadrukiem. Wygląda on zwyczajnie, ale posiada złote lub srebrne logo firmy, ewentualnie kryształki czy inne ozdoby. Urządzenie ma bowiem być eleganckie, żeby klient mógł się nim chwalić. Przedsiębiorcy, którzy świadczą różnorodne usługi wybierają kształty związane z ich branża. Jest to dobre rozwiązanie, ponieważ w ten sposób zakupione pendrive’y z nadrukiem firmy będą rzucały się w oczy. Stanowi to dodatkowy atut.

Kiedy opłaca się wręczać klientom upominki?

Zazwyczaj decydujemy się na zakup gadżetów reklamowych na początku swojej działalności lub w przypadku powstania konkurencji na rynku. Jest to ogromny błąd. Wszelkiego rodzaju upominki powinniśmy mieć zawsze w zasięgu ręki. Nigdy bowiem nie wiadomo co może się zdarzyć.
Należy organizować jak najwięcej akcji promocyjnych, aby zaistnieć na rynku i nie dać o sobie zapomnieć potencjalnym klientom. Ponadto za każdym razem, gdy popełnimy błąd i ucierpi na tym konsument lub spóźnimy się z wysyłką towaru albo realizacją usługi, to doskonałą rekompensatą jest prezent. Klient, który dostanie pendrive z nadrukiem, na którym będzie znajdować się zabawny tekst lub po prostu dane naszej firmy szybko wyrzuci z pamięci nieprzyjemną sytuację i w dalszym ciągu będzie robił u nas zakupy. Nie podzieli się też negatywnymi spostrzeżeniami z innymi osobami.

Artykuł powstał w oparciu o materiały dostarczone przez Pola Studio

About the author

Related

JOIN THE DISCUSSION

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.